lördag 18 oktober 2014

Hälsning från en källare i Eidsvoll..

Nu har jag inrett en del av källaren med avsikten att producera, exprimentera leka och hitta nya utryckssätt genom att kombinera mina vanliga metoder, utesluta det viktigaste, lägga till något onödigt, göra helt nya saker och se vad det blir till! Jag har isolerat med pappkartonger och lagt ut filtar och kuddar, satt upp draperier och spotlights, projektor, dator, och så levande ljus såklart! Samt en mix av alla typer av konstmaterial (och sådant som skulle kunna användas som det) som jag äger..

Skall bli spännande att se vad som kan komma ur detta! Exakt vad som helst är min gissning. Här kommer några bilder på vad jag har hållit på med hittils:

Projektioner på väggen, några favoritmönster lager på lager. Detta är en arbetsmiljö jag gillar!







Här håller jag på att göra om en A4 teckning i tusch till en 45 x 60 cm akrylmålning. Originalet, processen, resultatet!





Jag tror kanske att jag ska lägga till lite tusch eller kol sedan, den känns liksom inte helt färdig än. Men jag gillar färgskalan, more is more! ;)

Här är ett par bilder som är mer eller mindre färdigställda, de fick komma upp i dagsljuset pga strömavbrott!


Tack och hej från mig! Ser fram emot att fortsätta med detta, kanske det blir på söndag eller i nästa vecka.



God helg och God natt! // Charlotte

Inga kommentarer: