tisdag 4 november 2014

Höstkänsla

Hösten var som en våldsam skogsbrand som rasade i några dagar, sedan kom regnet och öste ner veckor i sträck och sköljde bort all färg och värme från den här sidan av jorden, som om tiden forsade i strömmar med regnvattnet längstmed trottoarerna, porlande och glittrande under gatlyktornas sken. Jämfört med förra året gick det extremt fort? Minns förra hösten som en enda lång färgstark sensommar som varade till julen. Nu är träden som svarta nakna skelett mot den blygrå himlen, det är vackert i sin råa ärliga tystnad. Ingen mer vaddering nu, inga blommor och distraktioner. Inga mer gyllene sommarkvällsfilter framför ögonen, inget surrande i vinden, inget liv. Enbart naturen, kärnan av den, det som består, oavsett vad som händer med allting annat.

Här är ett par bilder om höstmelankoli, att vilja stanna kvar i den där känslan, hos färgerna och ljuset..






Jag har beställt hem ännu en maskinkompis - en scanner/skrivare, något jag tänkt på länge. Dessa två bilderna är blandningar av tre olika av mina tuschteckningar som jag scannat in, och lagt lager på lager i Photoshop :) Älskar att blanda in olika metoder och experimentera, det är spännande att se hur varje bild växer fram och får liv ur något man skissat tidigare, för att sedan kunna upprepas i oändliga variationer..

Här är facebook evenemanget till  min utställning i Borlänge, vernissaget är på skyltsöndagen den 30/11. Jag gjorde det som ett offentligt evenemang, så det är bara att sprida ordet vidare om du känner någon som skulle kunna vara intresserad! Vill gärna få sälja lite bilder, bjuda på vin, prata med folk och kanske öppna lite nya dörrar. Jag skulle gärna samarbeta med någon/några och ha en delad utställning eller liknande, eller vara med på något projekt. Allt är intressant just nu, ju mer jag gör desto mer inspirerad blir jag! Hoppas att ni som följer bloggen kan komma! Välkomna ska ni vara! :D

https://www.facebook.com/events/724608550927753/

Inga kommentarer: