torsdag 29 januari 2015

Digitalkonst och monstruös mönstermani

Hej och välkommen, detta är ett självporträtt av min hjärna ;)
Musik är väldigt viktigt för mig när jag målar eller redigerar bilder, medans jag höll på med dessa så lyssnade jag mycket på Phutureprimitive, sätt igång den här låten om du vill höra vad de är inspirerade av! http://youtu.be/-6jyCnfn8ws


Mönster mönster mönster! Väderprognosen varslar om tunga psykadeliska moln på låg höjd, samt abstrakta rutnät längst horisonterna och repetativa pastellfärgade ljusfenomen orsakade av okända varelser, myndigheterna jobbar just nu på att översätta deras meddelande till allmänheten.


 Nej, det finns inte så mycket att säga om detta, förutom att jag tycker att det är utomjordiskt vackert. Vad tycker du? Det är också intressant att allt detta härstammar från vanliga foton, det är inte tecknat. Jag fotade soluppgången och hur den reflekterades i vattnet, sedan har de bilderna körts genom i stort sett varje filter som finns i Photoshop i alla tänkbara ordingar och kombinationer.. Många timmars jobb, men det är så himla kul för det kommer fram mer och mer detaljer ju mer man jobbar med bilderna. Betyder det att det här finns där hela tiden egentligen, men att man måste lägga på några filter för att detaljerna vi inte ser annars ska komma fram? Finns det någon art på jorden vars ögon är konstruerade så att de ser omvärlden så här? i så fall skulle en för oss vanlig landskapsbild vara ett totalt abstrakt mönster för den varelsen. Vad ser du i dessa bilder? Jag har funderat en del på mönsterdesign på senaste tiden, jag ska kolla upp vad jag kan göra med den här serien, känner att jag skulle vilja ha den i storformat hemma.


 Jag har jobbat med min nya onlineportfolio, där jag kommer att samla mina favoritbilder för att ge en mer överskådlig bild av mina arbeten. Jag kommer att lägga till fler kategorier eftervart. Det är kul, jag har designat logotyper och sånt som jag inte har hållt på med sen i gymnasiet. Blev väldigt nöjd med layouten, jag har använt en sida som heter carbonmade, den kan jag rekommendera varmt till vem som helst som vill göra en portfolio eller bildsamling av något slag! Titta in på charlotteyoung.carbonmade.com, och dela den gärna om du känner för det, jag uppskattar om så många som möjligt som är intresserade får tillgång till detta. Det går också att maila mig direkt från sidan om du undrar över något, eller kanske har ett projekt jag skulle kunna hjälpa dig med? Jag ska även jobba på en lösning för att sälja mina bilder online, mer info om det kommer inom kort! :)









Här är vi, ett par pinnar längre ner på redigeringsstegen.. Nu längtar vi efter sommaren!! Känner nästan solen i ansiktet när jg ser de här bilderna... inte så långt kvar nu innan världen tinar upp hoppas jag!




Tack och hej, och glöm inte kolla portfolion! ;) 
Kramar, C

1 kommentar:

Anonym sa...

Gillar verkligen din logga, snygg! Av bilderna här ovanför gillar jag speciellt de av dig och Jimmy, ser ut som häftiga affischer! En del av de andra, färgsprakande mönstren får mig att tänka på bakterier under mikroskop! Kul experimenterande! /Nina