söndag 18 maj 2014

Skisser & diverse klotter

Medans jag jobbar med en bild, så har jag oftast en till brevid som jag testar idéer på och klottrar lite på, som en paus från det jag egentligen håller på med. Dessa bilder kan bli rätt kul eftersom de är så spontana, och inte har någon press på sig att bli något färdigt. Här kommer några ur den kategorin!
Varsågod, dagens dos av randomness.



Den här tillägnar jag gubbar som tror dom vet allt :) 

"After the rain comes the sun they say, but we knew that inbetween there might just be a double rainbow"

3 kommentarer:

Nina sa...

Figuren som sitter mot en vägg med öppen mun påminner mycket om Skriet!

Alice Young sa...

Helt underbart!!! I love it! ^^
Så jäkla bra, "jag har börjat ta mig på allvar", "bla bla bla" gubbbilden, och den sista med doubble rainbow :) Opitimistiskt filosofiskt!

Charlotte Young sa...

Tack tack :) den med munnen är inspirerad av skriet, tänkte mig den i 2014 version. Existensiell ångest är tidlöst? Mina anteckningar om den bildserien är "The fear of (not) existing and the comfort of how little it matters / the comfort of existing and the fear of how little (much) it matters. Jag tänkte att det är samma rädsla oavsett hur man ser på livet.. Den första "jag har börjat ta mig själv på allvar" är mest ironisk/oseriös, tänkte på typ hemmafruar och självhjälpskurser och sånt, vuxna människor som är självgoda överlag. Den med gubbarna är ju lite mer aggro, ogillar hur (vissa) slipsnissar glider runt med en slags självklar föreställning om att de är huvudpersonen inte bara i sina egna liv men även i alla andras.. Och så fick jag med en positiv på slutet, hela känsloskalan avklarad, pang bara! ;) Med den tänkte jag nog på att man inte ska se världen i svart och vitt, regn eller sol. De mest fantastiska sakerna sker ju när man minst anar det :)